Zo kun je KOW betalen
Je kunt onze facturen gemakkelijk betalen via automatische incasso. Zo heb je er geen omkijken naar en betaal je altijd op tijd. Regel het direct via onderstaande knop. Liever telefonisch contact? Bel dan onze afdeling Financiën via 0118 – 62 85 03.
Liever zelf betalen?
Dan kun je dit doen via:
- Tikkie Zakelijk. Je vindt de betaallink in de mail waarin staat dat je factuur klaarstaat (mits je niet via automatische incasso betaalt).
- Internetbankieren. Het bedrag naar ons overmaken via een handmatige overschrijving is uiteraard ook mogelijk.
Vragen over facturatie en betalingen
-
Hoe ziet de maandelijkse factuur eruit?
Bekijk een voorbeeld van de maandelijkse factuur die je van ons ontvangt, inclusief uitleg.
-
Kan ik mijn kinderopvangtoeslag aan KOW laten uitbetalen?
Ja, dat kan! We hebben hiervoor een overeenkomst met de Belastingdienst. Het grote voordeel is dat we maandelijks alleen een factuur sturen voor jouw eigen bijdrage in plaats van het gehele factuurbedrag. Hoe je dit regelt? Geef via Mijn Toeslagen van de Belastingdienst aan dat je de toeslag op onze rekening wilt laten uitbetalen. Je blijft als ouder natuurlijk wel verantwoordelijk voor het aanvragen van de juiste toeslag.
-
Waarom krijg ik geen factuur per e-mail of per post?
We sturen geen facturen per post, omdat dit beter is voor het milieu en omdat het efficiënter en kostenbesparend werkt. We sturen je een e-mail wanneer je factuur klaarstaat in het ouderportaal Konnect. In dit portaal vind je alle facturen en jaaropgaven overzichtelijk bij elkaar.
-
Wanneer ontvang ik mijn jaaropgave?
Aan het begin van het kalenderjaar ontvang je als ouder een jaaropgave van ons. Hierop staan van het voorgaande kalenderjaar de afgenomen uren en de kosten hiervan. Van de Belastingdienst ontvang je na verloop van tijd een definitieve toekenning van de kinderopvangtoeslag. Je dient te controleren of de jaaropgave en de definitieve toekenning juist zijn en of deze gegevens met elkaar overeenkomen.
-
Wanneer worden de kosten voor extra opvang gefactureerd?
Er zijn soms dagen dat je incidenteel extra opvang nodig hebt. Bij KOW is dat mogelijk, mits er plek is. De kosten van deze extra opvang worden vooraf of achteraf gefactureerd, afhankelijk van het moment van het invoeren van de extra opvang. Je vindt de kosten terug op je maandelijkse factuur van KOW. Vergeet niet om deze extra uren door te geven aan de Belastingdienst, zodat je hierover ook toeslag ontvangt.
Heb je nog vragen?
Bel ons gerust even op. We helpen je graag. Voor vragen over financiën en betalingen zijn we bereikbaar op 0118 – 62 85 03.