Heb je vragen of loop je ergens tegenaan?
Neem dan contact op met de extra-opvangcoördinatoren via 0118 – 61 79 49 (tussen 09.00 en 12.00 uur).
Hoe vraag ik opvang aan?
- Login op het ouderportaal Konnect. Dit kan via de app op je mobiele telefoon of via je browser.
- Ga in het menu naar ‘Agenda’.
- De opvangkalender verschijnt. Klik op de knop rechts onderin, als je op je telefoon kijkt. (Als je op de computer kijkt, zit de knop rechtsboven.)
- Kies voor ‘Dag aanvragen’ en geef de gewenste datum en tijden door.
- Wanneer je de gewenste dag en tijden hebt ingevuld, krijg je de vraag hoe je de aanvraag wilt voldoen. Als je nog geldig tegoed hebt, kun je kiezen voor betalen met tegoed. Als je geen tegoed meer hebt of dit niet wil inzetten, kies je voor De aanvraag in rekening brengen op de factuur. (Handig: in Konnect zie je precies hoeveel tegoed je nog hebt onder Account). Het is mogelijk meerdere ruilingen in te zetten op 1 dag of om een deel te ruilen en de rest bij te betalen.
- Voor het indienen kun je (optioneel) een vervalmoment selecteren. Daarmee geef je aan wanneer je de aanvraag wilt laten vervallen. Als de extra-opvangcoördinatoren jouw aanvraag op die vervaldatum nog niet beoordeeld hebben, vervalt deze aanvraag automatisch.
- Een statusoverzicht van al je aanvragen vind je onder dezelfde knop. Kies voor ‘Aanvragenoverzicht’.
Een extra-opvangcoördinator van Kinderopvang Walcheren gaat met jouw verzoek aan de slag. Als er plek is, ontvang je via het ouderportaal een goedkeuring op je aanvraag. Is er geen plek, dan zie je dat ook terug in het ouderportaal. Tip: zorg dat je notificaties aan staan, dan krijg je een seintje als de aanvraag is verwerkt.
Zelf afmelden
Komt je kind een dag niet? Dan is het de bedoeling dat je zelf je kind tijdig afmeldt via Konnect. Alleen dan ontvang je ruiltegoed.
- Voor het kinderdagverblijf en de peutergroep meld je je kind af vóór 09.00 uur op de betreffende dag, om ruiltegoed te ontvangen.
- Voor de VSO en BSO geldt dat je je kind moet afmelden vóór de starttijd van de opvang op de betreffende dag, om ruiltegoed te ontvangen.
Je ontvangt dus geen ruiltegoed als een pedagogisch medewerker van de groep jouw kind afmeldt.
Spelregels
Het inhalen van gemiste opvangdagen of het aanvragen van extra opvang tegen betaling is een vrijblijvende extra service die wij bieden. We doen ons uiterste best voor je, maar kunnen je geen garantie geven. Of jouw kind kan komen, is afhankelijk van de bezetting op die dag: het aantal beschikbare medewerkers, het aantal kinderen en de leeftijdsopbouw van die kinderen. Allemaal wet- en regelgeving waar wij ons aan moeten houden.
Bekijk alle spelregels in onze algemene voorwaarden.
Veelgestelde vragen over ruilen en extra opvang
-
Hoe vaak mag ik ruilen?
We hanteren geen maximum aantal keer ruilen. Zolang ruiltegoed geldig is, kun je het inzetten.
-
Wat is de ruiltermijn?
De ruiltermijn is 3 maanden na de dag dat je kind niet is geweest en 1 maand vooraf. Indien je tijdig afmeldt, komen er plaatsen beschikbaar voor ouders die extra opvang willen afnemen of dagen willen ruilen.
-
Hoe bouw ik ruiltegoed op?
Als je je kind zelf tijdig afmeldt via Konnect, dan bouw je ruiltegoed op.
- Bij het kinderdagverblijf en de peutergroep: vóór 9.00 uur op de betreffende dag.
- Op de VSO en BSO: vóór de starttijd van de opvang op de betreffende dag.
Let op: als een pedagogisch medewerker je kind afmeldt, bouw je geen ruiltegoed op.
-
Kan ik uur tegen uur ruilen?
Je kunt dagen en dagdelen ruilen. Als een dag(deel) geruild wordt tegen een dag(deel) met minder uur, vervalt het restant van de uren.
-
Wanneer hoor ik of mijn aanvraag voor een ruiling of extra opvang mogelijk is?
Je hoort circa 2 weken van tevoren of de aanvraag voor een ruiling of extra opvang mogelijk is.
-
Is ruilen altijd mogelijk?
Ruilen kan alleen als er plaats is op de groep en er geen extra pedagogisch medewerker hoeft te worden ingezet. Enkele locaties zitten vol doordat de vraag naar onze kinderopvang groot is. Daarom kunnen we niet garanderen dat we aan de ruilvraag kunnen voldoen.
-
Hoe meld ik mijn kind af?
Je kan zelf je kind afmelden via het ouderportaal Konnect. Als je ruim van tevoren al weet dat je zoon of dochter een keer niet komt, dan is het fijn als je alvast afmeldt. Zo kan een ander kind dit plekje innemen.
- Open de app op je telefoon
- Klik onderin op ‘Agenda’
- Klik in de kalender op de opvang die je wilt afmelden.
- Klik rechts bovenin op het icoontje van een kalender met een pennetje.
- Controleer de gegevens, geef een reden op en klik op ‘Aanvraag indienen’
-
Ik heb te weinig ruiltegoed, kan ik het restant van de uren bijbetalen?
Het is mogelijk meerdere ruilingen in te zetten op 1 dag of om een deel te ruilen en de rest bij te betalen.
-
Mag ik mijn kind eerder ophalen?
Uiteraard is het mogelijk om je kind eerder op te halen dan de eindtijd van een dagdeel. Je bent vrij om je kind op te halen wanneer jij wil. Als je heel vroeg komt, is het wel handig om de pedagogisch medewerkers vooraf even in te lichten in verband met activiteiten.
Kom je er niet uit?
Je mag onze extra-opvangcoördinatoren altijd bellen of mailen voor hulp of advies. Ze zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar op 0118 – 61 79 49 (tussen 09.00 en 12.00 uur).