Heb je vragen of loop je ergens tegenaan?
Neem dan contact op met de extra-opvangcoördinatoren via 0118 – 61 79 49 (tussen 09.00 en 12.00 uur).

Hoe vraag ik opvang aan?

  • Login op het ouderportaal Konnect. Dit kan via de app op je mobiele telefoon of via je browser.
  • Ga in het menu naar ‘Agenda’.
  • De opvangkalender verschijnt. Klik op de knop rechts onderin, als je op je telefoon kijkt. (Als je op de computer kijkt, zit de knop rechtsboven.)
  • Kies voor ‘Dag aanvragen’ en geef de gewenste datum en tijden door.
  • In het volgende scherm kun je ervoor kiezen om nog een dag toe te voegen of om de aanvraag in te dienen.
  • Als je een contract voor flexibele opvang hebt, krijg je de vraag hoe je de aanvraag wilt voldoen. Als je nog voldoende voorraad hebt, kies je altijd voor Flexibele uren. Als je geen tegoed meer hebt, kies je voor De aanvraag in rekening brengen op de factuur. (Handig: in Konnect zie je precies hoeveel tegoed je nog hebt onder Account).
    Als je een vakantie- en studiedagencontract hebt, staat er standaard In rekening brengen op factuur.
  • Voor het indienen kun je (optioneel) een vervalmoment selecteren. Daarmee geef je aan wanneer je
    de aanvraag wilt laten vervallen. Als de extra-opvangcoördinatoren jouw aanvraag op die vervaldatum nog niet beoordeeld hebben, vervalt de aanvraag automatisch.
  • Een statusoverzicht van al je aanvragen vind je onder dezelfde knop. Kies voor ‘Aanvragenoverzicht’.

Een extra-opvangcoördinator van Kinderopvang Walcheren gaat met jouw verzoek aan de slag. Als er plek is, ontvang je via het ouderportaal een goedkeuring op je aanvraag. Is er geen plek, dan zie je dat ook terug in het ouderportaal. Tip: zorg dat je notificaties aan staan, dan krijg je een seintje als de aanvraag is verwerkt.

Spelregels

Aan een contract voor (super) flexibele opvang en een vakantie- en studiedagencontract zijn spelregels verbonden. Zoals de minimale afname of wanneer je de opvang uiterlijk aan moet vragen. Je vindt de spelregels in onze algemene voorwaarden.

Veelgestelde vragen over (super) flexibele opvang

  • Wanneer weet of hoor ik of mijn kind kan komen na een aanvraag voor opvang?

    Flexibele opvang of opvang met een vakantie-studiedagencontract kun je vanaf 3 maanden tot 1 werkdag vóór de betreffende datum via Konnect aanvragen. De afdeling Extra Opvang bekijkt je aanvraag zo snel mogelijk.

    Als er plek is, ontvang je via Konnect een goedkeuring van je aanvraag. Is er geen plek, dan zie je dat ook terug in Konnect. Tip: zorg dat je notificaties aan staan, dan krijg je een seintje als de aanvraag is verwerkt.

  • Hoe weet ik wanneer mijn (super) flexibele uren op zijn?

    Hoeveel uren je nog tegoed hebt, vind je heel makkelijk terug in de app. Klik in het menu op Account en daarna op Tegoeden. Hier vind je de actuele status van jouw urentegoed.

  • Kan ik mijn (super) flexibele uren ophogen of verminderen via het ouderportaal?

    Het aanpassen van flexibele uren die zijn vastgelegd in een overeenkomst kan niet via het ouderportaal. Hiervoor kun je terecht bij onze afdeling klantadvies. Zij helpen je graag. Ze zijn telefonisch bereikbaar via 0118 – 61 45 32 en per mail via klantadvies@skow.nl.

    Houd rekening met de minimale afname van 22 uur per maand bij het kinderdagverblijf, 12 uur per maand bij de buitenschoolse opvang en 4 uur per maand bij de voorschoolse opvang.

  • Flexibele opvang kinderdagverblijf - Ik heb al flexibele opvang aangevraagd, maar ik wil de eind- of begintijd verlengen. Wat moet ik doen?

    Je kunt de eind- of begintijd verlengen door alleen de benodigde tijd aan te vragen via het ouderportaal Konnect. Stel dat je al opvang hebt van 09.00 tot 18.00 uur, maar je je zoon of dochter toch liever om 8.00 uur brengt. Dan vraag je alleen de opvang aan die nog nodig is, dus in dit geval van 08.00 tot 09.00 uur.

  • Kan ik op elke BSO flexibele opvang afnemen?

    Het flexibele opvangcontract voor de BSO is beperkt beschikbaar op een locatie en wordt niet op alle KOW-locaties aangeboden.

  • Flexibele opvang BSO - Mag ik mijn kind eerder ophalen dan de eindtijd?

    Uiteraard is het mogelijk om je kind eerder op te halen van de BSO (dan de eindtijd van het dagdeel). Wij kiezen voor dagen en dagdelen om ons aanbod kostendekkend te maken, maar je bent vrij om je kind op te halen wanneer jij wil.

Kom je er niet uit?

Je mag onze extra-opvangcoördinatoren altijd bellen of mailen voor hulp of advies. Ze zijn elke werkdag telefonisch bereikbaar op 0118 – 61 79 49 (tussen 09.00 en 12.00 uur).